آیا اندروید 14 برای ارتباط ماهواره ای گوشی ها آماده است؟


29 ژوئیه 1402 در ساعت 10:00

قابلیت ارتباط ماهواره ای به گوشی های آیفون اپل آمده است و کاربران اندروید نیز مشتاقانه منتظر آن هستند. اما آیا اندروید 14 آنها را به این خواسته می رساند؟

حدود یک سال پیش یکی از کارمندان رده بالای گوگل اعلام کرد که قابلیت ارتباط ماهواره ای در سال 2023 به سیستم عامل اندروید 14 خواهد رسید و از طریق آن کاربران می توانند در مواقع ضروری پیامک ارسال کنند یا تماس تلفنی برقرار کنند.

اما اکنون که اندروید 14 در شرف انتشار است، به نظر می رسد گوگل از برنامه اولیه خود عقب مانده است. تحقیقات اخیر نشان می دهد که این ویژگی برای استفاده در نسخه جدید اندروید آماده نیست.

ارتباط ماهواره ای اندروید 14

بدتر از آن، اتصال ماهواره ای حتی برای پیکسل 8 و پیکسل 8 پرو تایید نشده است. گوشی هایی که تا چند ماه دیگر وارد بازار می شوند. نبود چنین قابلیتی در این گوشی ها ناامیدی بزرگی برای کاربران گوگل و شکستی برای این شرکت در برابر رقیبی مانند اپل خواهد بود.

البته نباید وجود ارتباط ماهواره‌ای را در اندروید 14 منتفی کنیم. زیرا ممکن است امسال با انتشار آپدیت این قابلیت به این سیستم عامل برسد.

می توان گفت این سلیقه گوگل بود که از قبل در مورد این ویژگی صحبت کرد و انتظارات علاقه مندان را بالا برد. باید چند ماه دیگر صبر کرد و دید که آیا وعده این شرکت محقق می شود یا خیر؟