۶ گروه غذایی شگفت انگیز برای سلامت قلب و مغز


اخبار سلامت

اقتصاد 24- محصولات لبنی پرچرب مانند پنیر، ماست و شیر کامل به پیشگیری از حملات قلبی، سکته مغزی و سایر بیماری های قلبی عروقی کمک می کنند. یک مطالعه جهانی همچنین نشان داده است که گوشت قرمز فرآوری نشده جزو سالم ترین غذاها محسوب می شود. اینها نتایج تحقیقات شگفت انگیز کارشناسانی است که رتبه بندی غذایی به نام امتیاز رژیم غذایی آینده شهری و روستایی سالم را ایجاد کرده اند و در ادامه با آن بیشتر آشنا خواهیم شد.

نیویورک پست با استناد به این مطالعه گزارش می دهد که این رژیم که به اختصار Pure نامیده می شود، نشان می دهد که مصرف شش گروه غذایی میوه ها، سبزیجات، حبوبات، آجیل، ماهی و محصولات لبنی پرچرب خطر ابتلا به بیماری قلبی را کاهش می دهد. . در یک رژیم غذایی سالم، محلی برای غلات کامل و گوشت های فرآوری نشده (مانند گوشت گاو به جای بیکن یا سالامی) نیز وجود دارد.

دکتر اندرو منته، نویسنده این مطالعه و استادیار دانشگاه مک مستر در کانادا، در یک بیانیه خبری گفت: “مردم به غذاهای کم چرب روی می آورند… و تاکید بر برچسب های مواد غذایی کم چرب و کاهش میزان اشباع شده است. چاق.” با این حال، نتایج مطالعه ما نشان می‌دهد که یک رژیم غذایی سالم می‌تواند شامل محصولات لبنی پرچرب تا دو وعده در روز باشد.

میوه و سبزیجات 3 بار در روز

رژیم غذایی خالص که در مجله قلب اروپا منتشر شده است، دارای شش اصل است: میوه: دو تا سه وعده در روز، سبزیجات: دو تا سه وعده در روز، حبوبات (نخود، لوبیا و عدس): سه تا چهار وعده در روز. آجیل: هفت وعده در هفته، ماهی:

دو تا سه وعده در هفته، لبنیات: دو وعده در روز

منته افزود: با مصرف مقدار مناسب ماهی و لبنیات پرچرب خطر ابتلا به بیماری های قلبی عروقی کاهش می یابد. همین نتایج برای مصرف متعادل غلات و گوشت صادق است. به شرطی که غلات تصفیه نشده باشند و گوشت فرآوری نشده باشد. رژیم غذایی خالص با سایر رژیم های غذایی سالم مانند رژیم مدیترانه ای متفاوت است. زیرا با استفاده از اطلاعات کشورهای غنی و فقیر ایجاد شده است.

تحقیق در 21 کشور

این نتایج بر اساس اطلاعات 147642 نفر از جمعیت عمومی 21 کشور در سراسر جهان به دست آمده است و متنوع ترین مطالعه در جهان در مورد پیامدهای تغذیه و سلامت است و تنها مطالعه حاوی اطلاعات جمعیتی محسوب می شود. در درآمد بالا، متوسط ​​و در زیر گنجانده شده است. در این مطالعه مشخص شد که یک رژیم غذایی سالم با امتیاز پنج یا بیشتر، خطر مرگ را تا 30 درصد، خطر بیماری های قلبی عروقی را تا 18 درصد، خطر حمله قلبی را تا 14 درصد و خطر سکته مغزی را کاهش می دهد. . 19 درصد در مقایسه با رژیم های غذایی ناسالم که امتیاز یک یا کمتر را کسب کردند.


بیشتر بخوانید: خواص تازه کشف شده هندوانه برای سلامتی


وقتی کالری بیشتر از کربوهیدرات های تصفیه شده باشد

با این حال، دکتر سلیم یوسف، یکی از نویسندگان این مطالعه، خاطرنشان کرد که نتایج این مطالعه در مناطقی با رژیم غذایی با کیفیت پایین مشهودتر بود، جایی که کالری دریافتی عمدتاً توسط کربوهیدرات‌های فیلتر شده تامین می‌شد. وی گفت: «این بدان معناست که بخش زیادی از مرگ و میرها و بیماری‌های قلبی عروقی در بزرگسالان در سراسر جهان ممکن است به دلیل سوء تغذیه یا مصرف کم مواد غذایی باشد که انرژی و محافظت می‌کنند.» غذاهای محافظ سرشار از مواد مغذی ضروری هستند که از بدن در برابر بیماری های خاص محافظت می کنند.

تنوع و اعتدال کلید اصلی تغذیه سالم است

قبل از خوردن استیک، به یک نکته توجه کنید: نویسندگان این مطالعه تاکید می کنند که «تنوع و اعتدال» کلید یک رژیم غذایی سالم است و غلات کامل و گوشت فرآوری نشده نیز باید در حد اعتدال مصرف شوند. نتایج این مطالعه توصیه های غذایی در تمام این سال ها را تغییر می دهد. دکتر داریوش مظفریان، از دانشکده علوم و سیاست تغذیه فریدمن در دانشگاه تافتس در بوستون، گفت: «نتایج جدید رژیم غذایی خالص، همراه با گزارش‌های قبلی، نشان می‌دهد که دستورالعمل‌های اجتناب از غذاهای پرچرب باید بازنگری شود. زمان آن است که دستورالعمل های ملی رژیم غذایی و مداخلات مبتنی بر غذا در مراقبت های بهداشتی را با علم کنونی هماهنگ کنیم. زندگی میلیون ها نفر به این بستگی دارد. گزارش سازمان جهانی بهداشت نشان می دهد که حدود 18 میلیون نفر در سال 2019 در سراسر جهان به دلیل بیماری های قلبی عروقی جان خود را از دست داده اند که حدود 32 درصد از کل مرگ و میرها را تشکیل می دهد.

منبع: خراسان