پیش‌بینی جالب نایب رئیس اتحادیه املاک درباره بازار مسکن


قیمت مسکن

اقتصاد 24- داود بیگی نژاد در پاسخ به این سوال که با انتشار اخباری مبنی بر کاهش قیمت مسکن، سوال خیلی ها این است که آیا الان زمان خرید مسکن است یا خیر؟ چه توصیه ای برای سرمایه گذارانی که قصد ورود به بازار را دارند دارید؟ وی گفت: مسکن در کشور دو «بار» دارد که یکی بار مصرف و دیگری بار سرمایه گذاری است. باید ببینیم اون شخصی که از ما می پرسد الان زمان مناسبی برای خرید است یا نه، کیست! این فرد می خواهد نیاز مصرفی خود را در بازار مسکن تامین کند یا می خواهد سرمایه گذاری کند.

وی افزود: مصرف کننده باید بداند هر روز که توانایی مالی دارد چگونه نیاز خود را تامین کند. یعنی تحلیل سایر بازارها در حوزه مسکن برای مصرف کننده قابل قبول نیست، زیرا می تواند باعث ضرر مردم شود.

نائب رئیس اتحادیه املاک گفت: بنابراین اگر امروز فردی احساس نیاز به خرید مسکن می کند و توان مالی دارد باید این کار را انجام دهد اما کسانی که می خواهند در مسکن سرمایه گذاری کنند داستان دیگری است.

بیگی نژاد تصریح کرد: این افراد باید تحلیلی از سایر اقتصادها و بازارها داشته باشند. البته کسانی که می خواهند در حوزه مسکن سرمایه گذاری کنند، بهتر است سعی کنند در حوزه تولید مسکن سرمایه گذاری کنند.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به اعداد و ارقامی که در مورد تعداد پروانه های ساختمانی که شهرداری در سال های اخیر صادر کرده است، می بینید که چقدر در مناطق مختلف با کاهش تولید مسکن مواجه هستیم.

نایب رئیس اتحادیه املاک گفت: مسائل ما شهرهای جدید نیست، بحث ما ساخت خانه ها و آپارتمان هایی است که در مناطق مختلف شهری ایجاد شده است.

بیگی نژاد گفت: بر این اساس بهتر است افرادی که می خواهند در حوزه مسکن سرمایه گذاری کنند به سمت تولید مسکن بروند. زیرا تولید مسکن می تواند سود بهتری ایجاد کند.


بیشتر بخوانید: جدیدترین قیمت مسکن در نقاط مختلف تهران


وی ادامه داد: در نهایت این شعار همیشگی من است که می گویم پارکینگ های همه پایتخت ها سرمایه است و بهترین و امن ترین مکان برای سرمایه گذاری مردم است و از طرفی این سرمایه گذاری نباید مزاحم برنامه ریزان کشور شود، مسکن است.

نایب رئیس اتحادیه املاک گفت: اگر برای افرادی که قصد ورود به این عرصه را دارند برنامه نداشته باشیم و سرمایه گذاران را به سمت تولید سوق ندهیم، این مجموعه به سمت دلالی می رود و تصمیم گیران را در بازارهای موازی مانند ارز، سکه، طلا، خودرو و … دچار اختلال می کنند.

وی خاطرنشان کرد: بدانید اگر صنعت ساختمان رشد کند، رشد اقتصادی نیز بهبود می یابد. بنابراین بهتر است با برنامه ریزی سرمایه گذاران را به سمت تولید مسکن سوق دهیم.

منبع: اخبار آنلاین