قیمت آپارتمان در اطراف دریاچه چیتگر چقدر است؟


هزینه آپارتمان در منطقه دریاچه چیتگر

اقتصاد 24- قیمت آپارتمان در منطقه 22 و منطقه دریاچه چیتگر بر اساس برآورد بازارهای املاک و مستغلات نسبت به سال گذشته 57 درصد افزایش یافته است. سال گذشته خرید یک آپارتمان 100 متری در کنار دریاچه چیتگر به طور متوسط ​​3 میلیارد و 900 میلیون صوم هزینه داشت که امسال این رقم به 6 میلیارد و 100 میلیون صوم رسیده است. این در حالی است که در مقایسه با میانگین قیمت مسکن در تهران، قیمت تمام شده منازل در منطقه ۲۲ متری ۶ میلیون و ۶۰۰ هزار مه کمتر است و به این ترتیب می توان گفت که خرید خانه در این منطقه از شهر نسبت به کل تهران ۱۰ درصد هزینه کمتری دارد.

از طرفی فردی که منطقه 22 را برای اجاره انتخاب می کند و به دنبال خانه 80 متری با آسانسور، پارکینگ و انباری است و حدود 200 میلیون تومان پول پیش بودجه دارد، باید از 10 تا 20 میلیون تومان در ماه اجاره بپردازد.

میانگین قیمت آپارتمان در منطقه 22 تهران شامل دریاچه چیتگر و اطراف آن به متری 61 میلیون و 800 هزار صوم رسیده است. اگر این عدد را ملاک میانگین شاخص های پیشنهادی فروشندگان بدانیم، خرید یک آپارتمان 80 متری در محدوده دریاچه چیتگر به بودجه تقریبی چهار میلیارد و 944 میلیون تومان نیاز دارد.


بیشتر بخوانید: بالا بردن سقف مسکونی در تهران


قیمت یک آپارتمان 100 متری در اطراف دریاچه چیتگر به شش میلیارد و 180 میلیون مه رسیده است و خرید یک آپارتمان 120 متری در حوالی آن هفت میلیارد و 416 میلیون صوم دارد. نکته مهم این است که این ارقام حاصل ارقام پیشنهادی فروشندگان است و طبیعتاً با ارقام اضافی برای واحدهای جدید سروکار خواهیم داشت.

قیمت یک آپارتمان 80 متری در حوالی دریاچه چیتگر مثلا در یکی از آگهی های منتشر شده در سکوهای معروف پنج میلیارد و 100 میلیون مه اعلام شده است. این متری 63 میلیون و 750 هزار تومان است که به میانگین قیمت ارقام ارائه شده توسط تمامی فروشندگان نزدیک است. خانه ای که می گوییم شش ساله است و با اینکه در طبقه دوم است اما بدون آسانسور به فروش می رسد.

قیمت آپارتمان در منطقه ۲۲ ۶ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان کمتر از میانگین کل تهران است. از آنجایی که بررسی سایت های خرید و فروش ملک نشان می دهد که میانگین قیمت خانه در تهران به متری 68 میلیون و 400 هزار تومان رسیده است، می توان گفت که خرید آپارتمان در منطقه 22 و اطراف دریاچه چیتگر تقریبا 10 درصد کمتر از کل تهران هزینه دارد.

البته قیمت آپارتمان در منطقه 22 و دریاچه چیتگر نسبت به ابتدای سال حدود یک درصد کاهش یافته است، اما نسبت به نیمه سال قبل شاهد افزایش 27 درصدی قیمت آپارتمان در منطقه 22 هستیم و اگر قیمت آپارتمان در منطقه 22 را با تیرماه سال گذشته مقایسه کنیم، افزایش قیمت مسکن در منطقه 27 تا 27 درصد افزایش می یابد.

هزینه اجاره آپارتمان در منطقه 22 چقدر است؟

اجاره یک آپارتمان 80 متری در اطراف دریاچه چیتگر معمولا برای شخصی که حدود 200 میلیون تومان به عنوان پیش پرداخت کنار گذاشته است از 10 تا 20 میلیون تومان در ماه هزینه دارد. هر چه ساختمان آپارتمان باید قدیمی تر باشد و امکانات رفاهی کمتری داشته باشد، اجاره بهای کمتری نصیب صاحبخانه می شود و برخی از مالکان آپارتمان های نوساز در چنین شرایطی همانطور که گفتیم برای اجاره بیشتر حساب باز کرده اند.

صاحب یک آپارتمان 80 متری در بلوار اردستانی 200 میلیون تومان وثیقه دریافت می کند و مستاجر باید ماهانه 12 میلیون تومان اجاره بها پرداخت کند. این آپارتمان در سال 1374 ساخته شده است و به دلیل وجود آسانسور و انباری و پارکینگ به عنوان یک آپارتمان کامل آگهی شده است. اگر مستاجر بتواند مبلغ ودیعه را تا 300 میلیون تومان افزایش دهد، ماهیانه 9 میلیون تومان به موجر تعلق می گیرد و اگر مبلغ ودیعه به 500 میلیون تومان تبدیل شود، اجاره بها ماهیانه 3 میلیون تومان خواهد بود.

اجاره آپارتمان در محدوده دروازه چیتگر برای شخصی که 300 میلیون تومان پیش پرداخت دارد و به دنبال خانه 100 متری است معمولا ماهیانه بین 9 تا 15 میلیون تومان هزینه دارد و اگر مستاجر بتواند مبلغی نزدیک به نیم میلیارد را به صاحبخانه بپردازد، اجاره ماهانه از حدود 5 میلیون تومان شروع می شود و تا 20 میلیون تومان می رسد.

رهن کامل آپارتمان در چیتگر در تابستان امسال برای ارزان ترین گزینه ها حدود 600 میلیون تومان هزینه دارد و از سه میلیارد تومان برای آپارتمان های گران قیمت با متراژ زیاد در اطراف دریاچه چیتگر تمام می شود. به عنوان مثال در برج شاهنشاهی کوهک که یکی از ساختمان های نسبتا گران منطقه است، رهن کامل یک آپارتمان 220 متری معادل سه میلیارد تومان اعلام شد. این رقم بر اساس ارزیابی سایت های خرید و فروش ملک، معادل 43 متر مربع است. متر از آپارتمان های مسکونی در پایتخت. از سوی دیگر مالک رهن کامل یک آپارتمان 110 متری در منطقه سروزاد را 600 میلیون تومان می داند. به طور معمول برای آپارتمان های 80 متری اجاره ای با تمام امکانات رفاهی اطراف دریاچه چیتگر از 700 تا 900 میلیون تومان به صاحبخانه ها می رسد.

منبع: آینده