پیش‌‌بینی بورس فردا یک‌شنبه ۲۵ تیر ۱۴۰۲


پیش بینی موجودی

اقتصاد 24- برای پیش بینی بازار سهام فردا باید دید در بورس دیروز چه اتفاقی افتاده و چه اتفاقاتی بر بورس فردا تاثیر می گذارد و سپس با توجه به مجموع این اتفاقات، ببینیم چه چیزی در انتظار بورس فردا است.

بورس پس از یک هفته بسیار سخت امروز کار خود را آغاز کرد و بسیاری از نمادها حتی تا 15 درصد قیمت خود را از دست دادند و سایه چالش های ایجاد شده همچنان بر معاملات بورس سنگینی می کند. اگرچه بازار امروز به دلایلی در ابتدا توانست سبز شده و با صعود شاخص های اصلی خود مواجه شود، اما روند معاملات همچنان بسیار کند و کم ارزش بود تا در نهایت شاخص کل بورس به محدوده منفی رسید. که در. شاخص کل بورس در معاملات امروز با 0.02 درصد کاهش به رقم 2.07 میلیون واحد رسید، در حالی که شاخص تعادلی علیرغم عقب نشینی 0.45 درصد به پایان رسید. با این حال همانطور که گفته شد ارزش معاملات در پایین ترین سطح خود باقی ماند و به پایین ترین سطح 5 ماهه 4934 میلیارد تومانی رسید که با برداشت 305 میلیارد تومانی همراه شد.

اتفاقاتی که در هفته های گذشته برای بورس تهران افتاد به قدری برای بازار سنگین بود که جمعیت بازار سرمایه را در شوک و تردید قرار داد و روند معاملات به خوبی نشان می دهد که چه در روزهای منفی و چه در روزهای مثبت. روزها اشتها برای فعالیت بسیار کم است و بیشتر مردم ترجیح می دهند تا زمانی که وضعیت کلی بازار مشخص نشده است به تماشا یا فروش سهام خود بپردازند. با این حال، این هفته ممکن است تا حدودی روند بازار را به سمت اعداد مثبت سوق دهد و با نگاهی به پیش‌رو و همچنین وضعیت فنی شاخص کل، پیش‌بینی بازار سهام فردا را ادامه خواهیم داد.

جلسات هفتگی و گزارش های فصلی

یکی از محرک های مهمی که می تواند رنگ سبز را در هفته جاری به بورس تهران بیاورد، آخرین فرصت برای برگزاری مجامع عمومی سالانه شرکت ها و همچنین انتشار گزارش های بهاره است. از آنجایی که بورس تهران به طور سنتی با افزایش تقاضا در فصل جذب سرمایه همراه است، انتظار می رود در این هفته اگرچه با قدرت کمتری نسبت به سال های گذشته، بتواند معاملات برخی از شرکت هایی را که چشم انداز بهتری دارند، بهبود بخشد. بخش خبر و سود دارای تجربه است. از سوی دیگر انتشار گزارش های فصل بهار نیز می تواند محرکی برای افزایش تقاضا برای برخی نمادها باشد. با توجه به اینکه انتظار می رود بسیاری از شرکت ها نتایج خوبی را در سه ماهه اول ثبت کنند، ترکیب این دو رویداد می تواند منجر به بازگشت خریداران به معاملات شود.

حضور شدید بی اعتمادی در بازار سهام

افزایش بی اعتمادی به دولت و تصمیم گیران سیاسی در دو ماه اخیر و در حالی که بهبود شرایط بازار از ابتدای اسفند توانست بخشی از اعتماد از دست رفته در سه سال گذشته را بازگرداند، روزهای معاملاتی بورس تهران اغلب با رنگ قرمز همراه بوده است. از سوی دیگر وجود ابهامات فراوان و شرایط بلاتکلیفی در شرایط اقتصادی و سیاسی کشور باعث شده است که سرمایه گذاران تمایل کمتری به خرید سهام از خود نشان دهند.


بیشتر بخوانید: پیش بینی بورس فردا 24 تیر 1402 / آیا شاخص کل رشد خواهد کرد؟


تصمیمات وحشتناکی مانند افزایش نرخ خوراک پتروشیمی ها یا نامه ای که پالایشگاه اصفهان هفته گذشته در رابطه با ابطال سود شناسایی شده از محل کارمزد و سود تبدیل ارز صادراتی از سال 1397 به 1400 منتشر کرد، نشان می دهد که در سطح سیاست اقتصادی کشور، شرایط کنونی چنین است که تحلیلگران مالی نمی توانند به راحتی متغیرهای موثر بر بورس را پیش بینی کنند و همین موضوع اجازه تحلیل و خرید سهام از آنها را گرفته است.

شکست فنی بازار سهام برای صعود

با ثبت کندل های منفی در روزهای اخیر به ویژه چهارشنبه، علیرغم شکست حمایت ایجاد شده در سقف 99، از نسبت فیبوناچی 38 درصدی در محدوده 2.08 میلیون واحد عبور کرد و اکنون در شرایط سخت تری قرار دارد. این امر باعث می شود شرایط ادامه مسیر بازار در میان مدت نامطلوب باشد و نقطه احتمالی برای بازگشت بورس به مدار صعودی حمایت بعدی، 1.97 میلیون واحد (با احتمال زیاد نقطه) باشد. مشخص شده). به رنگ زرد). با این حال برای بورس امروز نشانه هایی از بازدهی موقت دیده می شد که شاید بخشی از رنگ سبز در ابتدای بازار بوده است. با این حال به نظر می رسد حمایت اندک فعلی از شاخص کل شاید قدرت زیادی برای جلوگیری از ریزش بازار نداشته باشد.

پیش بینی بازار فردا یکشنبه 4 تیر 1402

پیش بینی بازار سهام فردا

با توجه به تمام نکاتی که در بالا ذکر شد و با توجه به اینکه در نیمه دوم شاهد بازگشت قیمت سهام به محدوده های منفی بودیم، احتمالاً فردا بازار سهام روز منفی خواهد داشت، اما قدرت این پیشنهادها به اندازه قوی نخواهد بود. هفته گذشته و ما می توانیم تعادل بیشتری را ببینیم

منبع: اقتصاد فردا