صعود ایران به فینال والیبال جوانان جهان


والیبال جوانان ایران

اقتصاد 24- مرحله نیمه نهایی بیست و دومین دوره مسابقات والیبال قهرمانی زیر 21 سال مردان جهان امروز (شنبه 24 تیرماه) با دو دیدار در منامه بحرین پیگیری شد.

در دومین دیدار، تیم های ایران و آرژانتین از ساعت 20:30 امشب (شنبه 3 تیرماه) به مصاف هم رفتند و شاگردان غلامرضا مومنی مقدم با غلبه بر آرژانتین برای دومین بار به فینال جام جهانی راه یافتند.

این بازی هفتمین بازی تیم ملی جوان در منامه بود که این تیم با نتیجه 3 بر یک مقابل آرژانتین به برتری رسید و در فینال حریف ایتالیا شد.

تیم ملی والیبال نتایج دور اول را مقابل آرژانتین 25 بر 23 واگذار کرد اما در ست دوم تا چهارم موفق شد با نمایشی زیبا با امتیازهای 25 بر 21، 25 بر 21 و 25 بر 20 این تیم را شکست دهد. با هفت برد متوالی به فینال خواهد رفت


بیشتر بخوانید: اولین قهرمانی ایران در لیگ ملت‌ها در والیبال


در مرحله نیمه نهایی دوم، تیم های بلغارستان و ایتالیا به مصاف هم رفتند که ایتالیا پس از پیروزی 3 بر 1 مقابل بلغارستان برای ششمین بار به فینال این رقابت ها راه یافت.

بدین ترتیب قهرمان سال 2021 (ایتالیا) و قهرمان سال 2019 (ایران) از ساعت 20:30 فردا (یکشنبه 4 تیر) برای کسب عنوان قهرمانی سال 2023 به مصاف هم می روند.

این دیدار در حالی برگزار می شود که تیم ملی نوجوانان ایران هفت برد متوالی کسب کرده و تیم ایتالیا نیز در مرحله مقدماتی با 6 برد و یک باخت به مصاف برزیل رفته است.