پیش‌بینی بورس فردا یک‌شنبه یکم مرداد ۱۴۰۲


پیش بینی جمعیت

اقتصاد 24- شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران در معاملات امروز مانند روزهای گذشته مسیر منفی را در پیش گرفته بود و از اظهارات سخنگوی دولت در مورد نرخ خوراک گاز در روز چهارشنبه مشخص شد که جهت گیری بورس تهران در روز شنبه خواهد بود. از سوی دیگر، با انتشار گزارش سه ماهه منتهی به 31 خرداد شرکت‌های فعال در سامانه کدال (که در جریان گزارش‌دهی این سامانه در روزهای پایانی هفته قطع شد)، رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار تهران – مجید عشقی – اعلام کرد که به نظر می‌رسد با توجه به گزارش‌های سه ماهه‌ای که منتشر می‌شود، از این پس نگرانی جدی نداریم.

شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران امروز با افت 33 هزار واحدی دیگر به رقم یک میلیون و 983 هزار واحد رسید. ارزش بازار بورس تهران که در اواسط اردیبهشت ماه به بیش از 9 هزار همت رسیده بود، اکنون در محدوده 7 هزار و 173 همات قرار دارد که بیش از یک هزار و 800 همات کاهش داشته است. با این افت ها، شاخص کل بورس تهران به محدوده ابتدایی سال جاری بازگشته و از ابتدای سال تاکنون بازدهی را در محدوده صفر و حتی منفی ثبت کرده است.

به گزارش تالار گفتمان ایران خودرو، مدیرعامل این شرکت اعلام کرده است تا قبل از پایان مهلت 5 ساله، مجوز معافیت مالیاتی از شورای حاکمیتی برای تجدید ارزیابی دارایی ها دریافت می کنیم. همچنین در مورد قیمت محصولات نیز این موضوع مطرح شده است که شورای رقابت قیمت عادلانه ای به ما می دهد و باید قیمت را افزایش داد. شورای رقابت باید قیمت های فصلی ما را منتشر کند و اگر اعلام کرد مطمئن باشید نه قیمت سهام ماست و نه تولید ما.

با توجه به شرایط، بازار مدتی است که به فکر بهبود پرتفوی خود بوده و به همین دلیل گروه لاستیک بازار سرمایه با وجود منفی بودن کل بازار، جشن گرفته و خریداران نیز سهمی داشته اند.

پایگاه خبری سنا نیز با اشاره به اینکه معصومی خانقا، مدیرعامل صندوق توسعه بازار سرمایه اعلام کرده است: حدود 2 واحد اوراق ثانویه در روز سه شنبه (7 تیرماه) و یک سهم در روز چهارشنبه توسط شرکت بورس اوراق بهادار تهران اعلام شد که از امروز و فردا آماده فروش است.

همچنین هر تاکسی خواب 6 تنی فورس بدون کاربر (متعلق به بهمن دیزل) با قیمت پایه یک میلیارد و 437 میلیون تومان معامله شد. تاکسی 6 تنی FORCE با مبل تختخوابشو بدون استفاده در تاریخ 31 شهریور 1402 تحویل مشتریان می شود.


بیشتر بخوانید: عشقی: وضعیت بورس نگران کننده نیست


بررسی فنی شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران

ریزش شاخص کل بورس تهران ادامه دارد و این روزها در میان اهالی بازار سرمایه شایعاتی مبنی بر تغییر سبد سهام خود به دلیل تغییر نرخ خوراک گاز به گوش می رسد. در این میان گروه لاستیک بازار سرمایه و در این شرایط منفی، شاخص کل گروه با رویکرد مثبت شروع به کار کرده است.

از نظر فنی، شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران که طی چند روز گذشته روندی منفی را پشت سر گذاشته بود، وارد محدوده حمایتی جعبه زرد شد که خط وسط کانال نیز نامیده می شد. از طرفی بازار زمانی در این محدوده چند روزی روند را از منفی به مثبت تغییر داد و اکنون بازار و شاخص کل در این محدوده ها قرار دارند.

شاخص RSI برای شاخص کل بورس تهران در محدوده کمتر از 30 واحد قرار دارد که نشان دهنده تنش فروش بیش از حد است. با توجه به تغییرات ایجاد شده در اندیکاتور RSI و منطقه حمایتی که در مورد آن صحبت کردیم، شاید بتوان این سناریوها را در نظر گرفت. سناریوی اول این است که شاخص کل روند نزولی خود را ادامه دهد و به سطح دیگری از کانال های ترسیم شده موهومی منتقل شود که به عنوان فاجعه ای برای بازار سرمایه به یادگار مانده و نماگرها احساسات فروش بیش از حد را گزارش می کنند. او باید اصلاحی را انتخاب کند.

از نقطه نظر فنی، برای مثبت شدن شاخص، نشانه های قوی تری از حمایت باید توسط ناحیه جعبه زرد روی نمودار و همچنین خروج اندیکاتور RSI از نواحی اشباع فروش و نقض فرضیه نزولی خط روند ترسیم شده برای آن مشاهده شود.

پیش بینی بازار سهام فردا یکشنبه 10 مرداد 1402

منبع: اکو ایران