منتظر سقوط قیمت طلا باشیم؟


طلافروشی در تهران

اقتصاد 24- آقای محمد کشتی آرای در پاسخ به سوالی مبنی بر اعلام فعالان بازار مبنی بر کاهش فروش داخلی طلا در چند روز گذشته، آیا این موضوع مورد توجه بازار قرار گرفته است؟ طلا یکی از نقدشونده ترین دارایی ها در بازار ایران است. نقدینگی این بازار به حدی است که بسیاری از خانواده ها این محصول را برای پس انداز ضروری انتخاب می کنند و در واقع زیورآلاتی که خریداری می کنند مانند سپرده بانکی یا حساب پس انداز نزد آنهاست.

وی ادامه داد: معمولاً در فصل نقل و انتقال مسکن که در فصل تابستان است، باید با افزایش تعداد افرادی که برای فروش طلا و جواهر مراجعه می کنند مواجه شویم. این افراد یا مستاجر هستند یا قصد خرید خانه بهتری دارند و برای تامین نقدینگی لازم طلا می فروشند.


بیشتر بخوانید: قیمت طلا تا کی ثابت می ماند؟/ آیا اکنون زمان مناسبی برای خرید طلا و سکه است؟


وی این روند را در بازار ایران بسیار عادی توصیف کرد و گفت: در واقع همانطور که گفتم طلا برای خانوارها پس انداز دارد، تورم نگهداری پول در ایران را غیراقتصادی می کند و در نتیجه مردم ترجیح می دهند پس اندازهای خود را به صورت طلا یا کالاهای غیرتورمی حفظ کنند.

وی گفت: تابستان امسال اما درست در پایان تیرماه کاهش فروش طلا قابل پیش بینی است زیرا با فرا رسیدن ماه محرم همواره با موج کاهش شدید خرید و حتی فروش مواجه هستیم. این وضعیت به ویژه در دهه اول محرم مشهود بود.

منبع: اخبار آنلاین