شاهکار جدید ایران خودرو در فیس لیفت پژو پارس؛ چراغ و سپر آریسان به پارس می‌آید!


28 جولای 1402 در 9:26 ب.ظ

اولین عکس هایی از فیس لیفت پژو پارس منتشر شده است که نشان می دهد این خودرو از چراغ ها و سپرهای مشابه آریسان بهره می برد. در ادامه با مشخصات و ویژگی های فیس لیفت پژو پارس آشنا می شویم.

اخیراً سازمان استاندارد طی مصوبه ای به خودروسازان دستور داده است که تمامی محصولات خود را مطابق با استانداردهای 85 گانه تولید کنند. از این حیث گروه صنعتی ایران خودرو به جای توقف تولید پژو پارس تصمیم گرفت تا تولید این سدان محبوب را با فیس لیفت ادامه دهد.

در همین راستا تصاویر منتشر شده حاکی از آن است که ایران خودرو تولید اولین مدل های فیس لیفت پارس را در خراسان به پایان رسانده است و این خودرو از همان چراغ ها و سپرهای مورد استفاده در آریسان بهره می برد. البته امکانات جدیدی مانند سیستم کنترل پایداری برای این خودرو در نظر گرفته شد.

مشخصات فنی فیس لیفت پژو پارس

پژو پارس بازسازی شده

پژو پارس جدید مجهز به موتور TU5P است که می تواند 113 اسب بخار قدرت و 144 نیوتن متر گشتاور تولید کند. یکی از ویژگی های این موتور که نسخه ارتقا یافته موتور TU5 محسوب می شود، ساختار جدید درپوش سوخت، فناوری متغیر پمپ روغن و زمان بندی متغیر سوپاپ ورودی است.

امکانات رفاهی و ایمنی پژو پارس جدید

پژو پارس بازسازی شده

از ویژگی های این خودرو می توان به تهویه مطبوع اتوماتیک با نمایشگر، کلیدهای کنترل سیستم صوتی روی فرمان اشاره کرد. فرمان چرمی، سنسور نور و باران، شیشه های برقی 4 در، 2 ایربگ ایمنی، ترمز ABS و EBD، سیستم کروز کنترل، تنظیم زاویه صندلی های جلو برقی دو طرفه، ترمزهای دیسکی جلو و عقب، نمایشگر فشار باد لاستیک ها، شیشه های عقب دودی ، رینگ های آلومینیومی، صندلی های فابریک، دوربین دنده عقب با سنسورهای هشدار مانع عقب و مانیتور لمسی با ناوبری نوک تیز.